Komunikacja empatyczna w zespole projektowym

Cel szkolenia:

Nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie komunikacji empatycznej, wspierającej wszystkie etapy projektu - począwszy od budowania zespołu, poprzez rozdzielanie i realizację zadań, skończywszy na podsumowaniu i zakończeniu projektu.

W efekcie szkolenia Uczestnik:

  • Uświadomi sobie swoje uczucia i potrzeby, aby zrozumieć reakcje i zachowania zarówno swoje, jak i rozmówcy;
  • Nauczy się komunikacji wspierającej wypracowanie wspólnych rozwiązań;
  • Nauczy się komunikować swoje oczekiwania w sposób zwiększający szansę na ich realizację,
  • Nauczy się udzielania informacji zwrotnej, która jest możliwa do przyjęcia przez rozmówcę i otwiera szansę na współpracę w duchu wygrany-wygrany.

Grupa docelowa:

Menedżerowie projektów oraz inni pracownicy będący członkami zespołów projektowych lub współpracujący przy realizacji projektów i przedsięwzięć.

Program:

1) Budowanie zespołu projektowego w duchu empatii:

  • Relacje w zespole, a realizacja projektu
  • Potencjał potrzeb
  • Dzwonek alarmowy, czyli zbawienna rola uczuć
  • Empatyczny kontrakt zespołu – jak go uszyć na miarę?

2) Zadania projektowe i ich realizacja:

  • Delegowanie zadań przy uwzględnieniu chęci i gotowości
  • Jak prosić, by nie żądać?
  • Działanie w konflikcie – racja czy relacja?

3) Podsumowanie projektu

  • Informacja zwrotna w duchu empatii
  • Niezbędnik empatyczny

Cena netto za osobę: 1350 zł

Możliwość dofinansowania szkolenia ze środków UE od 50-80%

Trener prowadzący:

Małgorzata Żółtaszek