Negocjacje zakupowe

Cel biznesowy

Program warsztatów jest przeznaczony dla wszystkich osób zajmujących się zakupami w biznesie i kontaktami z dostawcami, chcących podnieść swoje kompetencje oraz skuteczność zawodową. W programie mogą uczestniczyć osoby, które są początkujące oraz mające już pewne doświadczenie. Całość warsztatu jest gotowa do natychmiastowego wdrożenia.

Cel edukacyjny

Celem warsztatów jest:

  • rozszerzenie wiedzy uczestników na temat negocjacji zakupowych oraz trudnych sytuacji negocjacyjnych,
  • a także doskonalenie praktycznych umiejętności prowadzenia zaawansowanych negocjacji zakupowych
    • z wykorzystaniem strategii "szachowych",
    • kontrolowania emocji w trakcie negocjacji,
    • dostosowania stylu negocjacji do zachowań drugiej strony,
    • oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych (obrona przed manipulacjami i innymi "nieczystymi" zagraniami).

Wiedza prezentowana na warsztacie oraz możliwość praktycznego przećwiczenia technik sprawiają, że charakter szkolenia jest niezwykle praktyczny i prezentowane metody i narzędzia negocjacyjne są gotowe do natychmiastowego wdrożenia i w konsekwencji mogą przynieść konkretne korzyści.

Program

1. Wprowadzenie do warsztatu

  • Cel warsztatu,
  • Logistyka szkolenia,
  • Kontrakt z grupą,
  • Przedstawienie się prowadzących i uczestników,
  • Zebranie potrzeb uczestników,
  • Ćwiczenie wprowadzające do warsztatu,\

2. Przygotowanie do zaawansowanych negocjacji zakupowych

  • Anatomia negocjacji – czy pamiętamy o siedmiu najważniejszych elementach?
  • Test stylów negocjacyjnych,
  • Wpływ stylu negocjatora na przebieg procesu negocjacji,
  • Perswazja i Pre-swazja w negocjacjach,

3. Interpersonalny aspekt procesu negocjacji w nawiązaniu do analizy zachowań DISC

  • Poznaj cztery style zachowań i odkryj ogólne preferencje typowe dla Twojego stylu (charakterystyka stylów i autodiagnoza)
  • Naucz się rozpoznawać style innych ludzi
  • Naucz się odczytywać styl swojego klienta i odpowiednio reagować – jak negocjować z osobami o różnych profilach zachowań – ćwiczenie,

4. Macierzowy model negocjacji wielokryterialnych i jego wykorzystanie

  • Strategia "szachowa" w zaawansowanych negocjacjach,
  • Wychodzenie z sytuacji blokujacych przebieg negocjacji,
  • Ćwiczenia praktyczne,

5. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych

  • Katalog „trudnych sytuacji” – doświadczenia uczestników,
  • Pięć istotnych interesów podnoszących poziom emocji w negocjacjach,
  • Radzenie sobie z emocjami w negocjacjach,
  • Obrona przed manipulacjami w negocjacjach,
  • Radzenie sobie w sytuacjach niespodziewanych - Podstawowe reguły improwizacji:
    • Szukaj „ofert”,
    • Mów „tak i” na „oferty”,
    • Spraw by Twój partner wypadł korzystnie,
  • Ćwiczenia praktyczne,

6. Podsumowanie warsztatów

  1. Retrospektywa szkolenia,
  2. Jaką metodę/narzędzie zastosujesz w swoje pracy – Action Plan,
  3. Zakończenie.

 

Trenerzy prowadzący:

Marek Naumiuk, Marek Szewczyk, Jarosław Rubin