Zarządzanie sobą w czasie

Cel biznesowy:

Celem szkolenia jest podniesienie skuteczności w zarządzaniu sobą w czasie, poprzez stosowanie różnorodnych technik zwiększających efektywność, ze szczególnym uwzględnieniem techniki GTD i 7 nawyków skutecznego działania. W trakcie trwania szkolenia, uczestnicy będą pracować nad podniesieniem efektywności pracy, bazując na ich własnych, indywidualnych sytuacjach biznesowych.

Cel edukacyjny:

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z różnorodnymi zagadnieniami i konkretnymi technikami podnoszącymi efektywność zawodową i osobistą.

Podczas trwania szkolenia, uczestnik będzie nabywał praktyczne umiejętności z zakresu:

  • ustalania priorytetów,
  • wyboru najlepszego: czasu, miejsca i narzędzi pracy,
  • określania czasu pracy,
  • kategoryzacji zadań,
  • konkretnego określania celów
  • zarządzania strumieniem zadań,
  • przejmowania kontroli nad realizowanymi projektami,
  • radzenia sobie z trudnościami w procesie podnoszenia efektywności.

Po ukończeniu szkolenia, uczestnik będzie dysponował uporządkowaną wiedzą na tematy:

  • skutecznego planowania,
  • efektywnej organizacji czasu.

Program:

1. Wprowadzenie do planowania

  • Dlaczego warto planować
  • Rozkład czasu i możliwości zarządzania nim
  • Zachowanie równowagi między efektywnością zawodową, a osobistą
  • Matryca wartości
  • Moje marzenia
  • Kalendarz życia
  • Koło życia

2. Priorytetyzacja zadań

  • In basket
  • Metoda ABC
  • Matryca Eisenhovera
  • Gra symulacyjna

3. Wyznaczanie i skuteczna realizacja celów

  • Metodologia wyznaczania celów SMARTER
  • Metodologia planowania: Gantta, Alpen Trzos
  • Analiza SWOT
  • Zasada Pareto
  • Zasada 2 minut
  • Zjadanie słonia i żaby
  • Reguła Parkinsona

4. 7 nawyków skutecznego działania wg Stephena Covey’a

  • Bądź proaktywny
  • Zaczynaj z wizją końca
  • Rób najpierw rzeczy najważniejsze
  • Myśl w kategoriach wygrana – wygrana
  • Staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym
  • Uwzględniaj w swojej pracy efekt synergii
  • Pamiętaj o ostrzeniu piły

5. Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności Davida Allena,

5 etapów GTD:

  • Gromadzenie
  • Analizowanie
  • Porządkowanie
  • Przeglądanie
  • Realizacja

 6. Narzędzia wspomagające zarządzanie sobą w czasie:

  • Sprawdzone metody
  • Nowe technologie

7. Pokonywanie trudności w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie

  • Identyfikacja i analiza „pożeraczy czasu”
  • Krzywa REFA
  • Typy aktywności dobowej
  • Krzywa zakłóceń dnia
  • Indywidualne nawyki – tworzenie i wzmacnianie pozytywnych, oraz wygaszanie negatywnych
  • Sposoby radzenia sobie z najczęściej występującymi problemami
  • Case study

Podsumowanie warsztatów

  • Retrospektywa warsztatu
  • Plan wdrożenia w życie poznanych metod i narzędzi przez uczestników

Cena netto za osobę: 1180 zł (szkolenie otwarte)

Możliwość dofinansowania szkolenia ze środków UE od 50-80%

Trener prowadzący:

Nina Urbańczyk