Cel / Wartość dla firmy (organizacji):
Celem usługi jest zdefiniowanie angażujących celów strategicznych, zgodznie z koncepcą BHAG-ów – Wielkich Zuchwałych Celów stanowiących prawdziwe wyzwanie oraz wskazujących kierunek działań w przyjętej perspektywie czasowej.
Opis usługi:
Usługa jest realizowana w formie warsztatu strategicznego, w trakcie którego konsultant Value Creation wspiera uczestników formułujących cele strategiczne (długoterminowe) organizacji.
Usługa może też obejmować szerszy zakres działań związanych ztworzeniem wizji organizacji, gdzie BHAG-i stanowią tylko jeden z elementów wizji (cele strategiczne), a pozostałe to wartości organizacji i cel nadrzędny (misja organizacji).
Zakres jednodniowego warsztatu strategicznego formułowania celów:
- Wprowadzenie / agenda,
- Omówienie koncepcji BHAG-ów – Wielkich, Niebezpiecznych, Zuchwałych Celów oraz zasad ich tworzenia,
- Przykłady właściwie i niewłaściwie sformułowanych celów w odniesieniu do rozwoju organizacji i motywacji pracowników,
- Formułowanie BHAG-ów – celów strategicznych organizacji,
- Prezentacja wyników prac oraz omówienie wniosków,
- Podsumowanie warsztatu.
Rezultaty:
- sformułowane cele strategiczne zgodne z koncepcją BHAG-ów – stymulujące rozwój organizacji i motywujące pracowników,
- uczestnicy warsztatów rozumieją i potrafią wykorzystywać koncepcję Wielkich Zuchwałych Celów w stopniu pozwalającym na samodzielne tworzenie kolejnych celów strategicznych.
Dla kogo:
Kadra zarządzająca, menedżerowie i inne osoby zaangażowane w proces tworzenia celów strategicznych organizacji.
Narzędzia / metody:
- BHAG-i (koncepcja),
- Praca w grupach,
- Dyskusja moderowana.