
Wartość dla firmy (organizacji):
Celem warsztatów jest podniesienie poziomu realizacji celów przez zespoły rozproszone i tradycyjne oraz wzrost satysfakcji pracowników z pracy zespołowej poprzez rozpoznanie i radzenie sobie z barierami pracy zespołowej.
Wartość dla uczestnika:
Udział w warsztatach ma na celu rozwój umiejętności współpracy i zarządzania zespołem rozproszonym oraz komunikacji w zespole poprzez identyfikację głównych barier współpracy i komunikacji oraz praktyczne przećwiczenie metod pokonywania tych barier.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy:
- będą posiadali wiedzę o mechanizmach i skutkach rozproszenia zespołów,
- będą w stanie zidentyfikować bariery komunikacyjne na linii menedżer – pracownicy oraz między członkami zespołu,
- opanują narzędzia pozwalających na diagnozę i poprawę współpracy w zespole,
- poznają metody skutecznego radzenia sobie z barierami współpracy oraz wpływające na dobrą komunikację w pracy zespołowej,
- rozwiną nawyki efektywnej komunikacji usprawniającej przepływ informacji w zespole rozproszonym i firmie.
Dla kogo:
Menedżerowie, liderzy, koordynatorzy i członkowie tradycyjnych i wirtualnych zespołów funkcjonalnych oraz projektowych, którym zależy na podniesieniu efektywności pracy zespołowej.
Program:
- Istota współpracy w zespołach tradycyjnych i rozproszonych
- Charakterystyka zespołu rozproszonego oraz tradycyjnego – pros & cons,
- Doświadczenia uczestników dotyczące wspólpracy w zespołach tradycyjnych i zdalnych.
- Analiza potencjału zespołu
- Diagnoza silnych i słabych stron zespołu – metoda badania zespołów – przyjrzyj się Twojemu zespołowi i wyciągnij wnioski,
- Piramida efektywności zespołu i jej fundament,
- Brak zaufania – podstawowa bariera efektywności zespołów rozproszonych,
- Trzy elementy budujące zaufanie w zespołach,
- Jak można (z)budować zaufanie w zespole rozproszonym?
- Partnerskie relacje w zespołach rozproszonych
- Gra biznesowa „Eksperci” – praktyczna identyfikacja barier porozumienia w zespole tradycyjnycm i rozproszonym,
- Bariera wzajemnego zrozumienia,
- Metody unikania sytuacji trudnych w czasie pracy zepołowej,
- Jak mówić, aby inni mnie rozumieli? Jak słuchać, abym ja rozumiał innych?
- Od komunikacji do relacji i efektywnej współpracy
- Jak skutecznie komunikować się na różnych spotkaniach zespołu?
- Stand-up meeting,
- Retrospektywa,
- Lean Coffee.
- Skuteczne techniki komunikacji,
- Trening komunikacji nastawionej na zwiększenie efektywności zespołów.
- Jak skutecznie komunikować się na różnych spotkaniach zespołu?
- Relacje ponad granicami
- „Silosy” kontra sieci współpracy w organizacjach – gra biznesowa,
- Przyczyny powstawania silosów komunikacyjnych w organizacji,
- Radzenie sobie z silosami – jak przejść od izolacji do synergii.
- W kierunku mistrzowskiego zarządzania zespołem rozproszonym
- Kwestia odległości w zespołach rozproszonych – omówienie wyników badań dotyczących efektywności zespołów rozproszonych geograficznie,
- Motywowanie w zarządzaniu zespołem rozproszonych – dyskusja i rekomendacje dla menedżerów,
- Monitorowanie i wizualizacja wyników działania zespołu rozproszonego.
- Podsumowanie
- Retrospektywa i podsumowanie warsztatów,
Interesuje Cię szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami w sprawie szkolenia zamkniętego dedykowenego grupie uczestników z Twojej organizacji (również w formie zdalnej):
Trenerzy prowadzący:
Jarosław Rubin, Marek Szewczyk