Przejdź do treści

Efektywność zespołów tradycyjnych i rozproszonych

Efektywny zespół - efektywność zespołów

Wartość dla firmy (organizacji):

Celem warsztatów jest podniesienie poziomu realizacji celów przez zespoły rozproszone i tradycyjne oraz wzrost satysfakcji pracowników z pracy zespołowej poprzez rozpoznanie i radzenie sobie z barierami pracy zespołowej.

Wartość dla uczestnika:

Udział w warsztatach ma na celu rozwój umiejętności współpracy i zarządzania zespołem rozproszonym oraz komunikacji w zespole poprzez identyfikację głównych barier współpracy i komunikacji oraz praktyczne przećwiczenie metod pokonywania tych barier.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy:

  • będą posiadali wiedzę o mechanizmach i skutkach rozproszenia zespołów,
  • będą w stanie zidentyfikować bariery komunikacyjne na linii menedżer – pracownicy oraz między członkami zespołu,
  • opanują narzędzia pozwalających na diagnozę i poprawę współpracy w zespole,
  • poznają metody skutecznego radzenia sobie z barierami współpracy oraz wpływające na dobrą komunikację w pracy zespołowej,
  • rozwiną nawyki efektywnej komunikacji usprawniającej przepływ informacji w zespole rozproszonym i firmie.

Dla kogo:

Menedżerowie, liderzy, koordynatorzy i członkowie tradycyjnych i wirtualnych zespołów funkcjonalnych oraz projektowych, którym zależy na podniesieniu efektywności pracy zespołowej.

Program:

    1. Istota współpracy w zespołach tradycyjnych i rozproszonych
    2. Charakterystyka zespołu rozproszonego oraz tradycyjnego – pros & cons,
    3. Doświadczenia uczestników dotyczące wspólpracy w zespołach tradycyjnych i zdalnych.
  1. Analiza potencjału zespołu
    • Diagnoza silnych i słabych stron zespołu – metoda badania zespołów – przyjrzyj się Twojemu zespołowi i wyciągnij wnioski,
    • Piramida efektywności zespołu i jej fundament,
    • Brak zaufania – podstawowa bariera efektywności zespołów rozproszonych,
    • Trzy elementy budujące zaufanie w zespołach,
    • Jak można (z)budować zaufanie w zespole rozproszonym?
  2. Partnerskie relacje w zespołach rozproszonych
    • Gra biznesowa „Eksperci” – praktyczna identyfikacja barier porozumienia w zespole tradycyjnycm i rozproszonym,
    • Bariera wzajemnego zrozumienia,
    • Metody unikania sytuacji trudnych w czasie pracy zepołowej,
    • Jak mówić, aby inni mnie rozumieli? Jak słuchać, abym ja rozumiał innych?
  3. Od komunikacji do relacji i efektywnej współpracy
    • Jak skutecznie komunikować się na różnych spotkaniach zespołu?
      • Stand-up meeting,
      • Retrospektywa,
      • Lean Coffee.
    • Skuteczne techniki komunikacji,
    • Trening komunikacji nastawionej na zwiększenie efektywności zespołów.
  4. Relacje ponad granicami
    • „Silosy” kontra sieci współpracy w organizacjach – gra biznesowa,
    • Przyczyny powstawania silosów komunikacyjnych w organizacji,
    • Radzenie sobie z silosami – jak przejść od izolacji do synergii.
  5.  W kierunku mistrzowskiego zarządzania zespołem rozproszonym
    • Kwestia odległości w zespołach rozproszonych – omówienie wyników badań dotyczących efektywności zespołów rozproszonych geograficznie,
    • Motywowanie w zarządzaniu zespołem rozproszonych – dyskusja i rekomendacje dla menedżerów,
    • Monitorowanie i wizualizacja wyników działania zespołu rozproszonego.
  6.  Podsumowanie
    • Retrospektywa i podsumowanie warsztatów,

Trenerzy prowadzący:

Jarosław Rubin, Marek Szewczyk