Wartość dla firmy (organizacji):
Celem warsztatu jest zdobycie przez Uczestników wiedzy na temat metody OKR (Objectives and Key Results) i zasad planowania celów, procesu wdrożenia OKR-ów oraz korzyści wynikających z wdrożenia metody w organizacji.
Wartość dla uczestnika:
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:
- jest świadomy roli właściwie postawionych celów dla realizacji strategii firmy oraz motywacji i zaangażowania zespołów oraz pracowników.
- wie czym są i zna charakterystykę celów OKR – Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów stymulujących postęp i sprzyjających rozwojowi pracowników,
- posiada wiedzę o zasadach formułowania Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów oraz przećwiczył stawianie celów,
- zna proces OKR obejmujący planowanie, realizację i przegląd celów okresowych,
- zna kroki umożliwiające wdrożenie OKR-ów w organizacji,
- potrafi rozpoznać główne przeszkody w procesie wdrożenia OKR i radzić sobie z tymi przeszkodami.
Dla kogo:
Członkowie kadry zarządzającej, menedżerowie różnych szczebli, liderzy zespołów i inne osoby, które są zainteresowane stawianiem właściwych celów oraz wdrożeniem metody OKR w organizacji.
Program (warsztat jednodniowy – 8 godzin):
Najbliższe szkolenie otwarte w formie online: 11.06.2024 od 9.00 do 16.15.
1 Wprowadzenie
- przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
- cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
- skąd się wziął ten temat – problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów, doświadczenia uczestników.
2 Psychologia stawiania celów – istota motywacji wewnętrznej
- trzy kluczowe elementy budujące motywację pracowników,
- dlaczego „stare” zarządzanie przez cele nie działa?
- cechy właściwego zarządzania celami.
3. Od strategii do realizacji, czyli OKR-y
- czym jest metoda OKR? Cztery aspekty metody OKR,
- od celów strategicznych do celów zespołów – uzgadnianie, a nie kaskadowanie celów,
- istota OKR-ów:
- Objectives (Osiągnięcia),
- Key Results (Kluczowe Rezultaty),
- Działania.
- co może pójść nie tak?
4. Przebieg procesu planowania i przeglądu OKR-ów, czyli uczenie się i doskonalenie procesu w trakcie każdego cyklu
- proces i jego składowe:
- cele rocznych i kwartalne (okresowe),
- przeglądy realizacji celów oraz retrospektywy,
- kontekst i podejście do metody OKR,
- co może pójść nie tak?
5. Jak wdrożyć OKR-y w organizacji – cztery kroki
- krok 1 – kluczowy interesariusz,
- krok 2 – OKR-y na najwyższym poziomie, czyli zacznij od strategii i Zarządu,
- krok 3 – próba generalna, czyli pilot,
- krok 4 – wdrożenie w całej organizacji,
- determinanty sukcesu,
- co może pójść nie tak?
Podsumowanie
Interesuje Cię szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami w sprawie szkolenia zamkniętego dedykowenego grupie uczestników z Twojej organizacji (również w formie zdalnej)
Kontakt
Czas trwania warsztatu:
Warsztat trwa jeden dzień szkoleniowy (8 h szkoleniowych).
Zgłoś się na szkolenie otwarte!
Zarezerwuj miejsce na warsztacie już dziś
Wypełnij zgłoszenie
Trenerzy prowadzący:
Jarosław Rubin