Cel / Wartość dla firmy (organizacji):
Celem usługi jest stworzenie lub aktualizacja modelu biznesowego firmy z myślą o zmianie przestarzałego modelu, generowaniu wartości, tworzeniu nowej firmy lub usprawnieniu swojej organizacji.
Proponowane usługi:
Wsparcie całego procesu tworzenia lub transformacji modelu biznesowego, w fazach:
Przeprowadzenie warsztatu strategicznego projektu – jednostronicowy plan strategiczny
Analiza i zebranie wniosków o sytuacji obecnej – badania, analiza trendów
Projektowanie koncepcji modelu biznesowego – warsztaty z wykorzystaniem szablonu modelu i innych narzędzi wspierających wybór koncepcji
Ocena koncepcji modelu
Testowanie modelu biznesowego – przygotowanie, wybór formy i przeprowadzenie testów modelu biznesowego
Aktualizacja modelu biznesowego po wykonaniu testów
Plan wdrożenia modelu biznesowego
Wdrożenie
Doradztwo dotyczące realizacji wybranej fazy procesu tworzenia modelu biznesowego
Konsultacje – Doradztwo 1 na 1
Coaching transformacji
Opis przykładowego warsztatu tworzenia modelu biznesowego:
Usługa jest realizowana z wykorzystaniem szablonu modelu biznesowego, którego osią jest propozycja wartości. Tworzenie lub rewizja modelu biznesowego odbywa się na warsztacie realizowanym w formie tradycyjnej lub zdalnej.
Zakres warsztatu:
- Wprowadzenie / agenda,
- Analiza wniosków dotyczących obecnej sytuacji i trendów,
- Omówienie elementów modelu biznesowego,
- Przedstawienie szablonu modelu biznesowego i sposobu pracy z szablonem (karty wzorców modeli biznesowych)
- Rozwijanie bieżącego modelu / Tworzenie nowego modelu biznesowego,
- Omówienie i wstępna ocena koncepcji modelu biznesowego,
- Zaplanowanie oceny modelu biznesowego i dalszych działań,
- Podsumowanie warsztatu.
Po etapie planowania modelu następują fazy testowania, aktualizacji i implementacji modelu biznesowego, które również mogą być wspierane przez konsultantów Value Creation.
Rezultaty:
- zaprojektowana koncepcja modelu biznesowego,
- dokonana wstępna ocena modelu biznesowego,
- sporządzoney plan dalszych działań.
Dla kogo:
Kadra zarządzająca, właściciele firm, menedżerowie różnych szczebli, oraz inne osoby, które zamierzają stworzyć nowy lub zrewidować istniejący model biznesowy organizacji.
Narzędzia / metody:
- Szablon modelu biznesowego,
- Karty wzorców modeli biznesowych,
- Praca grupowa,
- Techniki kreatywne,
- Dyskusja moderowana.