Wartość dla firmy (organizacji):
Celem warsztatu jest nabycie przez Uczestników wiedzy oraz umiejętności pozwalających stworzyć i stosować skuteczne narzędzia oraz metody stanowiące ogniwo między celem i rezultatem.
Wartość dla uczestnika:
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy:
- będą rozumieli koncepcję mechanizmów katalitycznych oraz ich rolę w osiąganiu wielkich celów (BHAG-ów),
- będą potrafili konstruować mechanizmy katalityczne wspierające osiąganie celów dzięki znajomości pięciu właściwości mechanizmu katalitycznego,
- będą potrafili zaangażować pracowników w osiąganie celów wykorzystując trzy czynniki wpływające na motywację wewnętrzną,
- będą potrafili wspierać osiąganie celów krótkoterminowych (kwartalnych) dzięki wykorzystaniu instrumentu CFR,
- będą potrafili stworzyć i zarządzać tablicą Kanban, aby monitorować osiąganie zakładanych celów.
Dla kogo:
Menedżerowie różnych szczebli, członkowie zespołów, kierownicy projektów, koordynatorzy, specjaliści i inne osoby, które chcą skutecznie realizować zakładane cele.
Program (warsztat dwudniowy):
1 Wprowadzenie
- przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
- cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
- problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów – doświadczenia uczestników.
2. Mechanizmy sprzyjające osiąganiu wielkich celów (BHAG-ów)
- BHAG-i – Wielkie, Zuchwałe Cele,
- korzystanie z mechanizmów katalitycznych do realizacji celów,
- pięć właściwości mechanizmu katalitycznegp,
- jak stworzyć mechanizm katalityczny dla własnego celu – ćwiczenie.
3. Wpływ motywacji wewnętrznej pracowników na osiąganie rezultatów
- trzy czynniki budujące motywację wewnętrzną,
- jak tworzyć cele motywujące do osiągania rezultatów?
4. Narzędzia wspierające osiąganie celów kwartalnych
- cele kwartalne zapisane jako OKR-y – Objectives and Key Results,
- instrument wspierający OKR – CFR w praktyce:
- rozmowa,
- informacja zwrotna,
- docenienie.
- metody prowadzenia rozmów, udzielania informacji zwrotnych i doceniania wspierające osiąganie celów,
- jak wykorzytywać CFR na co dzień – ćwiczenia.
5. Monitorowanie osiągania celów nastawione na rezultaty (tablica Kanban)
- tablica Kanban,
- mit wielozadaniowości jako przeszkoda w osiąganiu celów,
- ustalanie limitów liczby zadań „W trakcie”,
- jak dokonać przeglądu stanu realizacji zadań – „przestań zaczynać, zacznij kończyć”.
Podsumowanie
Czas trwania warsztatu:
Warsztat trwa dwa dni szkoleniowe (16 h szkoleniowych).
Trenerzy prowadzący:
Jarosław Rubin