Przejdź do treści

Od celu do rezultatu

Od celu do rezultatu

Wartość dla firmy (organizacji):

Celem warsztatu jest nabycie przez Uczestników wiedzy oraz umiejętności pozwalających  stworzyć i stosować skuteczne narzędzia oraz metody stanowiące ogniwo między celem i rezultatem.

Wartość dla uczestnika:

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnicy:

  • będą rozumieli koncepcję mechanizmów katalitycznych oraz ich rolę w osiąganiu wielkich celów (BHAG-ów),
  • będą potrafili konstruować mechanizmy katalityczne wspierające osiąganie celów dzięki znajomości pięciu właściwości mechanizmu katalitycznego,
  • będą potrafili zaangażować pracowników w osiąganie celów wykorzystując trzy czynniki wpływające na motywację wewnętrzną,
  • będą potrafili wspierać osiąganie celów krótkoterminowych (kwartalnych) dzięki wykorzystaniu instrumentu CFR,
  • będą potrafili stworzyć i zarządzać tablicą Kanban, aby monitorować osiąganie zakładanych celów.

Dla kogo:

Menedżerowie różnych szczebli, członkowie zespołów, kierownicy projektów, koordynatorzy, specjaliści i inne osoby, które  chcą skutecznie realizować zakładane cele.

Program (warsztat dwudniowy):

1 Wprowadzenie

  • przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
  • cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
  • problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów – doświadczenia uczestników.

2. Mechanizmy sprzyjające osiąganiu wielkich celów (BHAG-ów)

  • BHAG-i – Wielkie, Zuchwałe Cele,
  • korzystanie z mechanizmów katalitycznych do realizacji celów,
  • pięć właściwości mechanizmu katalitycznegp,
  • jak stworzyć mechanizm katalityczny dla własnego celu – ćwiczenie.

3. Wpływ motywacji wewnętrznej pracowników na osiąganie rezultatów

  • trzy czynniki budujące motywację wewnętrzną,
  • jak tworzyć cele motywujące do osiągania rezultatów?

4. Narzędzia wspierające osiąganie celów kwartalnych

  • cele kwartalne zapisane jako OKR-y – Objectives and Key Results,
  • instrument wspierający OKR – CFR w praktyce:
    • rozmowa,
    • informacja zwrotna,
    • docenienie.
  • metody prowadzenia rozmów, udzielania informacji zwrotnych i doceniania wspierające osiąganie celów,
  • jak wykorzytywać CFR na co dzień – ćwiczenia.

 5. Monitorowanie osiągania celów nastawione na rezultaty (tablica Kanban)

  • tablica Kanban,
  • mit wielozadaniowości jako przeszkoda w osiąganiu celów,
  • ustalanie limitów liczby zadań „W trakcie”,
  • jak dokonać przeglądu stanu realizacji zadań – „przestań zaczynać, zacznij kończyć”.

Podsumowanie

 

Czas trwania warsztatu:

Warsztat trwa dwa dni szkoleniowe (16 h szkoleniowych).

Trenerzy prowadzący:

Jarosław Rubin