Przywódca Transformacji OKR

Przywódca Transformacji OKR

Wartość dla firmy (organizacji):

Celem warsztatu jest zdobycie przez Uczestników kompetencji pozwalających na zainicjowanie i przewodzenie transformacji zarządzania celami w firmie z wykorzystaniem metody OKR (Objectives and Key Results) oraz zdobycie umiejętności   planowania celów OKR, monitorowania procesu  wdrożenia OKR-ów oraz komunikowania korzyści wynikających z wdrożenia metody w organizacji.

Wartość dla uczestnika:

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:

  • zna koncepcję OKR – Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów
  • jest świadomy korzyści płynących z właściwie postawionych celów dla realizacji strategii firmy oraz motywacji i zaangażowania zespołów oraz  pracowników,
  • potrafi zakomunikować korzyści z jej wykorzystania w sposób angażujący odbiorców wdrożenia,
  • zna zasady formułowania Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów oraz potrafi przełożyć strategię firmy na roczne cele OKR oraz formułować kwartalne cele dla zarządu,
  • zna proces OKR oraz rozumie rolę kadry zarządzającej na jego poszczególnych etapach,
  • potrafi stworzyć strategię  wdrożenia OKR-ów w organizacji oraz monitorować wdrożenie,
  • potrafi rozpoznać główne przeszkody w procesie wdrożenia OKR i radzić sobie z tymi przeszkodami.

Dla kogo:

Członkowie kadry zarządzającej, właściciele firm oraz  menedżerowie wyższego szczebla, którzy są zainteresowani podniesieniem efektywności realizacji strategii dzięki  stawianiu właściwych celów oraz wdrożeniu metody OKR w organizacji, a w czasie wdrożenia będą „twarzą projektu” pełniąc rolę przywódcy transformacji OKR.

Program (cykl - trzy warsztatty jednodniowe):

WARSZTAT 1

1 Wprowadzenie

  • przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
  • cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
  • dlaczego potrzebujemy nowej metody zarządzania celami? – problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów – doświadczenia uczestników,
  • dlaczego „stare” zarządzanie przez cele nie działa?

2 Istota metody OKR (Objectives & Key Results) – koncepcja OKR i jej cztery aspekty

  • formuła OKR/I,
  • proces,
  • podejście,
  • kontekst.

3. Korzyści z wdrożenia OKR dla rożnych grup odbiorców transformacji 

  • korzyści dla zarządu,
  • korzyści dla menedżerów,
  • korzyści dla pracowników.

4. Strategia transformacji

  • jaki jest prawdziwy cel wdrożenia metody OKR?
  • strategia wdrożenia – jak sporządzić „One-Page Plan” transformacji,
  • jak przygotować firmę do transformacji? Rola kadry zarządzającej.

 Podsumowanie 1 dnia

  • retrospektywa,
  • post-work (zadanie do wykonania między warsztatami)

WARSZTAT 2

1. Omówienie zadań wykonanych między warsztatami

2. Proces OKR z punktu widzenia kadry zarządzającej firmą

  • role w procesie OKR (Przywódca transformacji, OKR Trener Wewnętrzny, OKR Coach Transformacji)
  • etapy procesu

3. Od strategii firmy do jej realizacji

  • strategia firmy – od celów strategicznych do priorytetów rocznych,
  • cele roczne OKR – jak prawidłowo sformułować cel roczny?
  • cele okresowe OKR – jak sformułować kwartalny OKR dla zarządu?
  • jak wizualizować proces OKR, czyli jak w praktyce budować otwartość i zaufanie?

4. Komunikowanie wdrożenia OKR – bez komunikacji nie ma sukcesu wdrożenia OKR

  • cele komunikacji
  • przydatne modele i narzędzia komunikacji
  • pierwszy komunikat – budowa i wygłoszenie komunikatu
  • plan komunikacji w trakcie wdrożenia

Podsumowanie 2 dnia

  • retrospektywa,
  • post-work (zadanie do wykonania między warsztatami)

WARSZTAT 3

1. Omówienie zadań wykonanych między warsztatami

2. Ludzki aspekt wdrożenia OKR

  • każda zmiana rodzi opór? Rodzaje reakcji pracowników na wdrożenie OKR, i sposoby radzenia sobie z reakcjami,
  • źródła reakcji na transformację i metody postępowania,
  • typologia postaw wobec transformacji i metody angażowania ludzi o różnych postawach wobec OKR.

3. Co może pójść nie tak?

  • 5 pułapek na drodze wdrożenia OKR
  • jak pogodzić zadania operacyjne z realizacją OKR? KPI a OKR.
  • zadania lidera transformacji

4. Co robić jeśli transformacja utknie?

  • metody identyfikacji przeszkód oraz radzenia sobie z przeszkodami.

Podsumowanie warsztatów

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Skontaktuj się z nami w sprawie szkolenia zamkniętego dedykowenego grupie uczestników z Twojej organizacji (również w formie zdalnej):

Czas trwania warsztatu:

Szkolenie trwa trzy dni  (3 x 8 h szkoleniowych).

Zgłoś się na szkolenie otwarte!

Zarezerwuj miejsce na warsztacie już dziś

Trenerzy prowadzący:

Jarosław Rubin