Przejdź do treści

Cele strategiczne organizacji – siła BHAG-ów

Więcej niż zarządzanie przez cele

Wartość dla firmy (organizacji):

Celem warsztatu jest zdobycie przez Uczestników kompetencji pozwalających  skutecznie planować strategiczne cele długoterminowe (BHAG-i)  oraz wdrożyć nowoczesne zarządzanie przez cele w organizacji.

Wartość dla uczestnika:

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:

  • jest świadomy roli właściwie postawionych celów dla rozwoju firmy oraz motywacji i zaangażowania pracowników.
  • zna cechy celów strategicznych stymulujących postęp i sprzyjających rozwojowi pracowników,
  • potrafi formułować Wielkie, Zuchwałe Cele – BHAG-i,
  • potrafi tworzyć BHAG na poziomie wizji organizacji, 
  • zna kolejne kroki umożliwiające wdrożenie strategii w organizacji.

Dla kogo:

Członkowie kadry zarządzającej, menedżerowie różnych szczebli, liderzy zespołów i inne osoby, które są zainteresowane stawianiem właściwych celów oraz wdrożeniem praktyki zarządzania przez cele w organizacji.

Program (warsztat dwudniowy):

1 Wprowadzenie

  • przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
  • cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
  • skąd się wziął ten temat – problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów – doświadczenia uczestników.

2 Psychologia stawiania celów – istota motywacji wewnętrznej

  • trzy kluczowe elementy budujące motywację pracowników,
  • dlaczego „stare” zarządzanie przez cele nie działa?
  • cechy właściwego zarządzania przez cele.

3. BHAG-i – Wielkie, Zuchwałe Cele – wizje i cele strategiczne

  • nie każda organizacja, która ma wizję, jest wizjonerska – ćwiczenie,
  • cechy BHAG-ów:
    • Big (Wielkie),
    • Hairy (Niebezpieczne, Włochate),
    • Audicious (Zuchwałe),
    • Goals (Cele),
  • BHAG-i a strefa komforu i bezpieczeństwa,
  • BHAG-i a wizja organizacji.

4. Tworzenie wizji organizacji z wykorzystaniem modelu BHAG,

  • po co nam wizja organizacj?
  • struktura wizji, czyli strategiczne yin i yang:
    • nadrzędna ideologia (cel, wartości),
    • wyobrażana przyszłość (stan docelowy zapisany jako BHAG).
  • metody tworzenia BHAG-ów na poziomie wizji – cztery kategorie wspomagające formułowanie celów.

4. Od strategii do relaizacji, czyli OKR-y

  • czym są OKR-y.

Podsumowanie

 

Czas trwania warsztatu:

Warsztat trwa dwa dni szkoleniowe (16 h szkoleniowych).

Trenerzy prowadzący:

Jarosław Rubin