Więcej niż zarządzanie przez cele – siła BHAG-ów i OKR-ów

Więcej niż zarządzanie przez cele

Wartość dla firmy (organizacji):

Celem warsztatu jest zdobycie przez Uczestników kompetencji pozwalających  skutecznie planować cele długoterminowe (BHAG-i) oraz kwartalne (OKR-y) oraz wdrożyć nowoczesne zarządzanie przez cele w organizacji.

Wartość dla uczestnika:

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:

  • jest świadomy roli właściwie postawionych celów dla rozwoju firmy oraz motywacji i zaangażowania pracowników.
  • zna cechy celów strategicznych stymulujących postęp i sprzyjających rozwojowi pracowników,
  • potrafi formułować Wielkie, Zuchwałe Cele – BHAG-i,
  • potrafi tworzyć BHAG na poziomie wizji organizacji, 
  • wie czym są OKR – (Objectives and Key Results),
  • potrafi formułować cele kwartalne i kluczowe rezultaty (OKR-y) wynikające ze strategii firmy,
  • zna kroki umożliwiające wdrożenie OKR-ów w organizacji.

Dla kogo:

Członkowie kadry zarządzającej, menedżerowie różnych szczebli, liderzy zespołów i inne osoby, które są zainteresowane stawianiem właściwych celów oraz wdrożeniem praktyki zarządzania przez cele w organizacji.

Program (warsztat dwudniowy):

1 Wprowadzenie

  • przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
  • cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
  • skąd się wziął ten temat – problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów – doświadczenia uczestników.

2 Psychologia stawiania celów – istota motywacji wewnętrznej

  • trzy kluczowe elementy budujące motywację pracowników,
  • dlaczego “stare” zarządzanie przez cele nie działa?
  • cechy właściwego zarządzania przez cele.

2. BHAG-i – Wielkie, Zuchwałe Cele – wizje i cele strategiczne

  • nie każda organizacja, która ma wizję, jest wizjonerska – ćwiczenie,
  • cechy BHAG-ów:
    • Big (Wielkie),
    • Hairy (Niebezpieczne, Włochate),
    • Audicious (Zuchwałe),
    • Goals (Cele),
  • BHAG-i a strefa komforu i bezpieczeństwa,
  • BHAG-i a wizja organizacji.

3. Tworzenie wizji organizacji z wykorzystaniem modelu BHAG,

  • po co nam wizja organizacj?
  • struktura wizji, czyli strategiczne yin i yang:
    • nadrzędna ideologia (cel, wartości),
    • wyobrażana przyszłość (stan docelowy zapisany jako BHAG).
  • metody tworzenia BHAG-ów na poziomie wizji – cztery kategorie wspomagające formułowanie celów.

4. Od strategii do relaizacji, czyli OKR-y

  • czym są OKR-y,
  • od celów Zarządu do celów zespołów, więcej niż kaskadowanie celów,
  • istota OKR-ów:
    • Objectives (Osiągnięcia),
    • Key Results (Kluczowe Rezultaty),
  • zasady formułowania celów:
    • liczba celów kwartalnych,
    • miary sukcesu,
    • przeglądy realizacji celów – częstotliwośc, struktura spotkania.

 5. Jak wdrożyć OKR-y w organizacji – cztery kroki

  • krok 1 – kluczowy ineresariusz,
  • krok 2 – OKR-y na najwyższym poziomie, czyli zacznij od Zarządu,
  • krok 3 – próba generalna, czyli pilot,
  • krok 4 – wdrożenie w całej organizacji,
  • trzy determinaty sukcesu:
    • powszechność wyznaczania celów,
    • przejrzystość procesu,
    • zwinność.
  • jak ustrzec się błędów?

Podsumowanie

 

Interesuje Cię szkolenie zamknięte?

Skontaktuj się z nami w sprawie szkolenia zamkniętego dedykowenego grupie uczestników z Twojej organizacji (również w formie zdalnej)

Czas trwania warsztatu:

Warsztat trwa dwa dni szkoleniowe (16 h szkoleniowych).

Zgłoś się na szkolenie otwarte!

Zarezerwuj miejsce na warsztacie już dzić

Trenerzy prowadzący:

Jarosław Rubin