Kolejny raport zawierający analizę modelu biznesowego oraz propozycję jego aktualizacji trafił do mojego klienta. Tym razem miałem okazję zrealizować usługę doradczą i szkoleniową w ramach KPO HoReCa dla firmy PPHU SZPEK – właściciela Restauracji Impresja w Pleszewie.
Projekt był okazją nie tylko do wsparcia przedsiębiorstwa z długoletnią tradycją, ale także do wspólnego zastanowienia się nad tym, jak lokalna rozpoznawalność może zostać wykorzystana w nowoczesnym modelu prowadzenia działalności gastronomicznej.
Model biznesowy – krok po kroku (analiza przypadku)
Na podstawie usługi realizowanej dla Restauracji Impresja opiszę, jak wyglądała realizacja doradztwa – krok po kroku:
- Otrzymałem zapytanie ofertowe od firmy, która zakwalifikowała się do wsparcia z programu KPO HoReCa.
- Po wstępnym kontakcie mailowym i rozmowie telefonicznej przygotowałem ofertę realizacji usługi doradczej pn. Analiza dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją jego zmian (opracowanie nowego modelu biznesowego) pod kątem rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności, wraz ze szkoleniem wdrożeniowym.
- Po zaakceptowaniu oferty i podpisaniu umowy przystąpiłem do realizacji zadania.
- Przedsiębiorstwo wypełniło przygotowany przeze mnie formularz diagnostyczny, który pozwolił zebrać dane o obecnym i planowanym modelu funkcjonowania firmy.
- Na podstawie odpowiedzi oraz wywiadu przeprowadzonego online z właścicielem, sporządziłem diagnozę strategiczną: analizę Business Model Canvas oraz analizę SWOT.
- W kolejnym kroku opracowałem propozycję nowego modelu biznesowego – uwzględniając dostępną bazę zasobów, trendy w branży gastronomicznej i noclegowej, zmieniające się oczekiwania klientów oraz cel właściciela, jakim była dywersyfikacja działalności.
- Przygotowałem szczegółowy raport, zawierający: analizę obecnego modelu, trendy rynkowe, opis nowej koncepcji funkcjonowania oraz rekomendacje dotyczące wdrożenia.
- Na zakończenie projektu przeprowadziłem szkolenie dla właściciela i zespołu, dotyczące wdrożenia nowego modelu, planowania oferty, organizacji procesów oraz komunikacji z klientem.
Restauracja Impresja – tradycja i zmiana
Restauracja Impresja to miejsce z historią sięgającą ponad 50 lat – prowadzone przez kolejne pokolenia rodziny. Firma rozwijała się stopniowo, poszerzając ofertę o catering oraz noclegi.
Dziś, w obliczu sezonowości przychodów oraz rosnącej konkurencji – także ze strony podmiotów korzystających z dużych dotacji – właściciel zdecydował się na odważny krok w stronę zmiany. Projekt doradczy pokazał, że dzięki strategicznemu podejściu można wykorzystać własne zasoby i rozpoznawalność lokalną do zbudowania oferty lepiej dopasowanej do dzisiejszych realiów rynku HoReCa.

Chcesz przeanalizować model biznesowy firmy?
Jeśli otrzymałeś/aś wsparcie z programu KPO HoReCa i szukasz wykonawcy usługi doradczej – zapraszam do kontaktu. Przedstawię ofertę dopasowaną do twojej działalności i wspólnie przyjrzymy się możliwościom rozwoju, jakie daje dobrze przemyślany model biznesowy.