Co Jednominutowy Menedżer mówi o celach?

Nowy Jednominutowy Menedżer” to książka, którą napisali wspólnie Ken Blanchard i Spencer Johnson. Wprawdzie forma książki to nie moja bajka, bo jest to bajka – opowieść o wędrówce Młodego Człowieka przez firmę zarządzaną przez Nowego Jednominutowego Menedżera. Pomimo, że książka liczy niewiele ponad 100 stron, to miałem odczucie, że jest przegadana, ale mimo to znalazłem w niej prawdziwą perełkę!

Nowy Jednominutowy Menedżer

O czym jest ta książka?

“Nowy Jednominutowy Menedżer” to opowieść o Młodym Człowieku, który poszukiwał wyjątkowego menedżera. Ten wyjątkowy menedżer to taki, który potrafi przewodzić ludziom i zarządzać nimi we współczesnym świecie – w rzeczywistości VUCA.

Ken Blanchard (ten od stylów przywództwa) i Spencer Johnson (ten od kradzionego sera) na stu stronach snują “opowieść bohatera”, który wyrusza w podróż, aby rozwiązać zagadkę. To rozwiązanie można streścić w trzech zasadach – sekretach, jak piszą współautorzy:

  1. Jak stawiać “Jednominutowe cele”?
  2. Jak udzielać “Jednominutowych pochwał”?
  3. Jak stosować “Jednominutowe przekierowania”?

Ponieważ jestem zwolennikiem krótszych opowieści, to cała książka mnie nieco znużyła, chociaż same zasady uważam za wartościowe i polecam je do wykorzystania w pracy menedżera.

Co biorę dla siebie?

Spośród całej książki najbardziej spodobała mi się krótka historia o grze w kręgle. Jak wygląda firmowa “gra w kręgle”?

Menedżer ustawia kręgle, ale gracz podchodzący do linii ich nie widzi, ponieważ dzieli je od niego zasłona. Pcha kulę, która za nią znika, a potem słyszy stukot – ale nie wie, ile kręgli udało mu się przewrócić. Gdyby go zapytać, jak mu poszło, odpowie: “Nie wiem, ale wydaje mi się, że dobrze”.

K. Blanchard, S. Johnson, Nowy Jednominutowy Menedżer, MT Biznes, Warszawa 2015.

Czy nie zdarza Ci się słyszeć podobnych historii, rozmawiając o stawianiu celów w firmach i ocenie ich realizacji? W jakim stopniu takie praktyki frustrują i demotywują pracowników? Pewnie znacznie.

Co być powiedział na sposób umożliwiający właściwe formułowanie i przyglądanie się realizacji celów?

Jeśli chcesz porozmawiać o metodzie wspierającej motywację zespołów i osiąganie celów firmy – skontaktuj się ze mną! Mail: biuro@valuecreation.pl lub zadzwoń: 602 605 952.