Kolejny raport „Analiza modelu biznesowego” trafił do mojego klienta w ramach zrealizowanej usługi doradczej dla firmy, która otrzymała wsparcie w ramach Krajowego Planu Odbudowy Inwestycji A1.2.1. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności, programu nazywanego w skrócie KPO HoReCa.
Analiza modelu biznesowego – Komponent doradczy w ramach KPO HoReCa
Jeśli jesteś właścicielem lub menedżerem firmy, która została rekomendowana do wsparcia działań inwestycyjnych realizowanych przez mikro przedsiębiorców, małych lub średnich, prowadzących działalność w sektorze HoReCa, turystyka, kultura, dotkniętych pandemią COVID-19 w Polsce w ramach KPO, to zapewne zapisałeś we wniosku o dofinansowanie komponent doradczy (Usługę doradczą).
W ramach mojej działalności realizuję usługi doradcze dla branży HoReCa: Analiza dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją zmian tego modelu (opracowanie nowego modelu biznesowego) pod kątem rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa.
Analiza modelu biznesowego – Case Study
Na podstawie ostatniej zrealizowanej usługi doradczej dla firmy objętej wsparciem w ramach KPO HoReCa, opiszę, jak wyglądała realizacja usługi – krok po kroku:
- Otrzymałem zapytanie ofertowe od przedsiębiorstwa, które otrzymało wsparcie,
- Skontaktowałem się z przedstawicielem firmy i po wymianie maili oraz rozmowie wstępnej wysłałam ofertę realizacji usługi doradczej pn. Analiza dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją zmian tego modelu (opracowanie nowego modelu biznesowego) pod kątem rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa.
- Po zaakceptowaniu oferty podpisaliśmy umowę o współpracy (przyjmuję też pisemne zlecenia na wykonanie usługi doradczej).
- Przygotowałem dedykowany formularz zawierającego zestaw pytań dotyczących obecnego (i przyszłego) modelu biznesowego firmy oraz poprosiłem o wypełnienie formularza (zdalnie) przez przedstawiciela firmy.
- Po przeanalizowaniu odpowiedzi, zaprosiłem menedżera kierującego firmą na wywiad dotyczący obecnej działalności przedsiębiorstwa oraz ewentualnej dywersyfikacji lub rozszerzenia usług/produktów (na platformie Zoom).
- Na podstawie zdobytych informacji i danych dokonałem opisu i analizy obecnego modelu biznesowego, która obejmuje opis oraz ocenę dziewięciu kluczowych elementów modelu. Zidentyfikowałem mocne i słabe strony obecnego modelu, a także szanse i zagrożenia płynące z otoczenia rynkowego.
- Na podstawie przeprowadzonej analizy opracowałem propozycję zmian wpisujących się w trendy rynkowe i wzmacniających przewagi konkurencyjne firmy poprzez dywersyfikację (lub rozszerzenie) działalności.
- Opracowałem (opisałem) nowy model biznesowy z wykorzystaniem kanwy modelu biznesowego, czyli narzędzia ułatwiającego wizualizację modelu.
- Wypisałem rekomendacje dotyczące wdrożenia nowego modelu biznesowego.
- W ramach podsumowania usługi doradczej napisałem raport, który zawierał opis i analizę dotychczasowego modelu, trendy rynkowe, propozycje kierunków zmian, opis nowego modelu biznesowego oraz rekomendacje dotyczące wdrożenia.
Tym razem raport liczył ponad 60 stron, nie licząc 40 stron załączników. Czas realizacji usługi od podpisania umowy do przekazania ostatecznej wersji raportu nie przekroczył dwóch tygodni.
Analiza modelu biznesowego Twojej firmy
Jeśli otrzymałeś/aś wsparcie dla firmy w ramach KPO HoReCa i szukasz wykonawcy usługi doradczej – analizy modelu biznesowego (podobnej do opisanej powyżej), to zapraszam do kontaktu – porozmawiamy, a ja przedstawię ofertę zrealizowania usługi doradczej.