Kolejny raport opisujący i analizujący model biznesowy firmy i zawierający propozycję nowego modelu biznesowego trafił do mojego klienta. Tym razem realizowałem usługę doradczą i szkoleniową w ramach KPO HoReCa dla firmy Restauracja Impuls w Zdunach.

Kiedy realizowałem usługę, ja również otrzymałem dodatkową wartość, która może być też ciekawą propozycją wartości w ramach modelu biznesowego.
Model biznesowy – krok po kroku (analiza przypadku)
Na podstawie usługi realizowanej dla firmy Restauracja Impuls, objętej wsparciem w ramach KPO HoReCa, opiszę, jak wyglądała realizacja usługi – krok po kroku:
- Otrzymałem zapytanie ofertowe od przedsiębiorstwa, które otrzymało wsparcie,
- Skontaktowałem się z przedstawicielem firmy i po wymianie maili oraz rozmowie wstępnej wysłałam ofertę realizacji usługi doradczej pn. Analiza dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją zmian tego modelu (opracowanie nowego modelu biznesowego) pod kątem rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa wraz ze szkoleniem dotyczącym wdrożenia modelu biznesowego.
- Po zaakceptowaniu oferty otrzymałem pisemne zlecenia na wykonanie usługi doradczej i szkoleniowej.
- Przygotowałem dedykowany formularz zawierającego zestaw pytań dotyczących obecnego (i przyszłego) modelu biznesowego firmy oraz poprosiłem o wypełnienie formularza (zdalnie) przez przedstawiciela firmy.
- Po przeanalizowaniu odpowiedzi, zaprosiłem właścicielkę firmy na wywiad dotyczący obecnej działalności przedsiębiorstwa oraz ewentualnej dywersyfikacji lub rozszerzenia usług/produktów (na platformie Zoom).
- Na podstawie zdobytych informacji i danych dokonałem opisu i analizy obecnego modelu biznesowego, która obejmuje opis oraz ocenę dziewięciu kluczowych elementów modelu. Zidentyfikowałem mocne i słabe strony obecnego modelu, a także szanse i zagrożenia płynące z otoczenia rynkowego.
- Na podstawie przeprowadzonej analizy opracowałem propozycję zmian wpisujących się w trendy rynkowe i wzmacniających przewagi konkurencyjne firmy poprzez dywersyfikację (lub rozszerzenie) działalności.
- Opracowałem (opisałem) nowy model biznesowy z wykorzystaniem kanwy modelu biznesowego, czyli narzędzia ułatwiającego wizualizację modelu.
- Wypisałem rekomendacje dotyczące wdrożenia nowego modelu biznesowego.
- W ramach podsumowania usługi doradczej napisałem raport, który zawierał opis i analizę dotychczasowego modelu, trendy rynkowe, propozycje kierunków zmian, opis nowego modelu biznesowego oraz rekomendacje dotyczące wdrożenia.
- Przeprowadziłem szkolenie dotyczące wdrożenia nowego modelu biznesowego.
Restauracja Impuls – klimat i wspaniałe potrawy
A gdzie ta dodatkowa wartość dla mnie, o której pisałem na wstępie?
Otóż restauracja „Impuls” mieści się w pięknym zabytkowym budynku, który ma ponad 200 lat. Rodzinną firmę prowadzi małżeństwo właścicieli wraz z synem, a drewniane elementy wyposażenia – np. piękny bar – wykonał dziadek, zajmujący się stolarstwem.
Miałem okazję spróbować jednego z dań przygotowanych w restauracji i tak mi smakowało, że na pewno tam jeszcze wrócę jako klient.

Na ścianie restauracji zobaczyłem duże zdjęcie, na którym był Prezydent Ryszard Kaczorowski. Okazało się, że była to jego ulubiona restauracja, którą chętnie odwiedzał wraz ze swoją małżonką. Przy okazji tych wizyt Prezydent opowiadał o czasach londyńskich, pracy w harcerstwie i kampanii włoskiej w 2 Korpusie Polskim.
I tak, dzięki usługom doradczym trafiłem na ślady historii, która łączy się z moją pasją dotyczącą bitwy o Monte Cassino.

Druga lokalizacja firmy mieści się nad stawami, gdzie znajdują się drewniane domki noclegowe oraz pawilon do organizacji imprez plenerowych o powierzchni 800 m. kw.

Chcesz przeanalizować model biznesowy firmy?
Jeśli otrzymałeś/aś wsparcie dla firmy w ramach KPO HoReCa i szukasz wykonawcy usługi doradczej – analizy modelu biznesowego (podobnej do opisanej powyżej), to zapraszam do kontaktu – porozmawiamy, a ja przedstawię ofertę zrealizowania usługi doradczej.
Jeśli uważasz, że twoja firma sektora MŚP potrzebuje rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności, aby dotrzeć do nowych segmentów klientów albo zaproponować dotychczasowym klientom nową propozycję wartości, to moja usługa doradcza może wesprzeć twoje zamierzenia.