Przejdź do treści

7 powodów, dla których nie warto doskonalić modelu biznesowego

Model biznesowy: Doskonalenie modelu biznesowego

Model biznesowy – czy warto go doskonalić? Przecież jeśli coś działa – to po co to zmieniać – mówi niejeden menedżer? No właśnie. Przedstawię Ci 7 powodów, dla których lepiej nie ruszać swojego Business Model Canvas.

Model biznesowy i powody, dla których nie warto nic w nim zmieniać

  1. Propozycja wartości?
    Nie ulepszaj jej – jeszcze więcej klientów się nią zainteresuje i będziesz miał pełne ręce roboty. A przecież miało być spokojnie.
  2. Segmenty klientów?
    Nie analizuj ich potrzeb – jeszcze się okaże, że Twoi idealni klienci to zupełnie inni ludzie niż Ci, z którymi jesteś oswojony. Po co się stresować zmianą?
  3. Kanały dystrybucji?
    Nie kombinuj z nowymi – obecne są przewidywalne, nawet jeśli nieskuteczne. A nowe? Trzeba się ich nauczyć. Za dużo zachodu.
  4. Relacje z klientami?
    Nie inwestuj w nie – klienci zaczną oczekiwać czegoś więcej niż „dziękujemy za zakup”. Jeszcze będą chcieli zostać z Tobą na dłużej!
  5. Strumienie przychodów?
    Nie testuj nowych – obecne są niskie, ale przynajmniej wiadomo czego się spodziewać. A nowe źródła? Jeszcze by się firma zaczęła rozwijać!
  6. Kluczowe działania?
    Nie usprawniaj – bo trzeba będzie zmieniać rutynę. A przecież jest taki miły chaos operacyjny – po co go zakłócać efektywnością?
  7. Partnerzy strategiczni?
    Nie buduj relacji – jeszcze trafisz na takich, z którymi coś się naprawdę uda. I kto wtedy weźmie odpowiedzialność za sukces?

Wnioski

Na szczęście większość firm się tego trzyma – i dzięki temu zostawiają pole tym, którzy jednak swój model biznesowy rozwijają i doskonalą.

————————————————–

Jeśli myślisz (jednak) o analizie i doskonaleniu modelu biznesowego, to zapraszam do rozmowy – spotkajmy się online na 30 minut lub porozmawiajmy przez telefon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *