Przejdź do treści

Sekret skuteczności zarządzania celami OKR

Sekret skuteczności OKR

Jesteś prezesem lub dyrektorem odpowiedzialnym za realizację strategii firmy? Zdarzyło Ci się zastanawiać, jaka jest najważniejsza kwestia w zarządzaniu celami? Dzisiaj zdradzę Ci tajemnicę, którą przekazuję uczestnikom warsztatów dotyczących właściwego stawiania celów.

Co jest nie tak z tymi celami?

Kiedy menedżerowie przychodzą do Ciebie na spotkanie dotyczące realizacji celów strategicznych, to często opowiadają, że ich pracownicy pracują tak ciężko. „że pot im spływa po… plecach”. Wystarczy jednak, że rzucisz okiem na poziom realizacji celów i chce Ci się powiedzieć: „I co z tej ciężkiej pracy, kiedy cele są w lesie”!

W wielu firmach zrozumiano, że tylko właściwe postawienie celów, dzięki wykorzystaniu metody OKR, jest drogą do realizacji celów strategicznych

Sekret OKR

Kiedy rozpoczynam współpracę z klientami, to już na pierwszych warsztatach zdradzam im tajemnicę dotyczącą zarządzania celami.

💡 Pokazuję, że najistotniejszą kwestią jest skupienie się na rezultatach, nie na działaniach! A następnie przekazuję wskazówki, jak stawiać cele skupione na Kluczowych Rezultatach, a nie działaniach, które mogą prowadzić do osiągnięcia celu, ale nie muszą!

⛔️ Zaczynam od przykładu celu: „W ciągu najbliższego kwartału odbędę 10 spotkań z klientami” i pytam, czy to dobrze postawiony cel. Już wiesz, że nie! Spotkania z klientem to działania, a oczekiwany rezultat to np. sprzedaż produktów za 100 tys. zł.

✔️ Następnie ćwiczę z uczestnikami stawianie właściwych celów w formie OKR (Objectives & Key Results). Co ważne są to praktyczne przykłady celów, które wykorzystają już w najbliższym kwartale.

✔️ Pytam też menedżerów, czy istotne jest dla nich, czy pracownik wylał wiele potu, na drodze do osiągnięcia celu? Warto pracować mniej, ale lepiej!

✔️ Następnie umawiam się na spotkania w zespołach, które będą planowały cele kwartalne. Pojawiam się na tych spotkaniach, bo z mojego doświadczenia wynika, że w pierwszym okresie wdrażania metody mogą pojawić się tendencje do stawiania celów skupionych na działaniach, nie rezultatach.

Wnioski

Wszystkie firmy, które właściwie wdrożyły metodę OKR, potwierdzają, że skupienie się na rezultatach zwiększa poziom realizacji celów strategicznych firmy, a jednocześnie zwiększa zaangażowanie pracowników w kwestie strategiczne!

A według Ciebie, czy skupienie się na rezultatach a nie na działaniach, może pomóc w realizacji najważniejszych celów firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

siedem + siedem =