Przejdź do treści

Analiza modelu biznesowego w branży HoReCa

Analiza modelu biznesowego w branży HoReCa

Analiza modelu biznesowego.

Jesteś właścicielem lub menedżerem firmy branży HoReCa i planujesz zakup nowych urządzeń lub nowe usługi dla klientów w związku z rozszerzeniem lub dywersyfikacją działalności? Czy zastanawiasz się, jak zmieni się model biznesowy twojej firmy w związku z tym przedsięwzięciem?

Analiza modelu biznesowego – dlaczego warto ją wykonać?

Czasem menedżerowie i właściciele hoteli lub restauracji decydują się na rozszerzenie lub dywersyfikację prowadzonej działalności, a co za tym idzie na zakup nowego sprzętu lub oferowanie nowej usługi, ponieważ są akurat dostępne dotacje lub podobnie robi konkurencja. To nie musi przynieść zakładanych efektów…

Wiele firm zdało sobie sprawę, że rolą analizy modelu biznesowego jest określenie, jak nowe urządzenia lub usługi będą odbierane przez klientów (i jakich klientów) oraz czy i ile klient chce za nie zapłacić.

Analiza modelu biznesowego – jak wygląda?

Kiedy przeprowadzam w firmach analizę modelu biznesowego, to skupiam się na znalezieniu odpowiedzi, co zmieni się (może zmienić) po rozszerzeniu lub dywersyfikacji działalności firmy działającej w branży HoReCa po dokonaniu inwestycji lub wprowadzeniu usługi.

Zaczynam od analizy dotychczasowego modelu biznesowego oraz kierunków rozwoju firmy.
Następnie zapraszam uczestników usługi doradczej do znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich dotychczasowego i nowego modelu biznesowego.
Najważniejsze z pytań dotyczy propozycji wartości – jaką wartość dla klienta przynosi nowy produkt lub usługa?
Pokazuję, jak tworzyć propozycję wartości oraz jak ją osadzić w nowym modelu biznesowym.
Po odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące modelu biznesowego, tworzę wraz z uczestnikami warsztatu listę działań, jakie są niezbędne do przetestowania, a następnie wdrożenia nowego modelu biznesowego w firmie branży HoReCa.

Podsumowanie

Menedżerowie, którzy korzystali z moich warsztatów i usług potwierdzają, że analiza modelu biznesowego pozwoliła im na zmianę spojrzenia na firmę i patrzenie na inwestycję poprzez perspektywę wartości dla klienta. „Bo po co w firmie nowe urządzenia, które nie będą docenione przez klientów?”

Jeśli jesteś zainteresowany/a analizą i stworzeniem nowego modelu biznesowego dla hotelu lub restauracji (lub innej firmy branży HoReCa), to skontaktuj się ze mną – porozmawiamy o możliwościach współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *