„Nowy Jednominutowy Menedżer” to książka, którą napisali wspólnie Ken Blanchard i Spencer Johnson. Wprawdzie forma książki to nie moja bajka, bo jest to bajka – opowieść o wędrówce Młodego Człowieka przez firmę zarządzaną przez Nowego Jednominutowego Menedżera. Pomimo, że książka liczy niewiele ponad 100 stron, to miałem odczucie, że jest przegadana, ale mimo to znalazłem w niej prawdziwą perełkę!
O czym jest ta książka?
„Nowy Jednominutowy Menedżer” to opowieść o Młodym Człowieku, który poszukiwał wyjątkowego menedżera. Ten wyjątkowy menedżer to taki, który potrafi przewodzić ludziom i zarządzać nimi we współczesnym świecie – w rzeczywistości VUCA.
Ken Blanchard (ten od stylów przywództwa) i Spencer Johnson (ten od kradzionego sera) na stu stronach snują „opowieść bohatera”, który wyrusza w podróż, aby rozwiązać zagadkę. To rozwiązanie można streścić w trzech zasadach – sekretach, jak piszą współautorzy:
- Jak stawiać „Jednominutowe cele”?
- Jak udzielać „Jednominutowych pochwał”?
- Jak stosować „Jednominutowe przekierowania”?
Ponieważ jestem zwolennikiem krótszych opowieści, to cała książka mnie nieco znużyła, chociaż same zasady uważam za wartościowe i polecam je do wykorzystania w pracy menedżera.
Co biorę dla siebie?
Spośród całej książki najbardziej spodobała mi się krótka historia o grze w kręgle. Jak wygląda firmowa „gra w kręgle”?
Menedżer ustawia kręgle, ale gracz podchodzący do linii ich nie widzi, ponieważ dzieli je od niego zasłona. Pcha kulę, która za nią znika, a potem słyszy stukot – ale nie wie, ile kręgli udało mu się przewrócić. Gdyby go zapytać, jak mu poszło, odpowie: „Nie wiem, ale wydaje mi się, że dobrze”.
K. Blanchard, S. Johnson, Nowy Jednominutowy Menedżer, MT Biznes, Warszawa 2015.
Czy nie zdarza Ci się słyszeć podobnych historii, rozmawiając o stawianiu celów w firmach i ocenie ich realizacji? W jakim stopniu takie praktyki frustrują i demotywują pracowników? Pewnie znacznie.
Co być powiedział na sposób umożliwiający właściwe formułowanie i przyglądanie się realizacji celów?
Jeśli chcesz porozmawiać o metodzie wspierającej motywację zespołów i osiąganie celów firmy – skontaktuj się ze mną! Mail: biuro@valuecreation.pl lub zadzwoń: 602 605 952.