Przejdź do treści

Rekrutacja super handlowca, czyli jak zbadać dopasowanie do stanowiska

Rekrutacja super handlowca Facet5

Jesteś dyrektorem sprzedaży lub menedżerem sprzedaży, który odpowiada za wynik? Zdarzyło Ci się pomyśleć, że warto uzupełnić zespół sprzedaży o super handlowca, który będzie tak dobry, jak obecny „Number One”?

Podpowiem Ci, jak można to zrobić efektywniej!

Dlaczego warto sięgnąć po badania psychometryczne?

Kiedy kończy się rekrutacja nowego handlowca, to często dopiero po kilku miesiącach możesz się przekonać, czy wybór był trafiony, czy pojawiła się nowa „gwiazda” w zespole sprzedaży! Czy można jakoś zwiększyć szanse sukcesu doboru handlowca?

W wielu firmach zrozumiano, że rolą badań psychometrycznych jest wybór takiej osoby na dane stanowisko, która jest w największym stopniu do niego dopasowana.

Po to, aby wesprzeć rekrutację super handlowców stosuję badanie Facet5 wykorzystujące analizę zachowań „Gwiazd” – pracowników, którzy już osiągają najlepsze wyniki sprzedażowe.

Wybór najlepszego kandydata - krok po kroku

Oto, jaką sekwencję działań prowadzę u moich klientów:

1️⃣ Wraz z menedżerem sprzedaży wybieramy osoby o najlepszych wynikach sprzedaży, które są najlepszymi pracownikami zespołu (np. nie tylko robią „targety”, ale wspierają innych, dbają o jakość itp.).

2️⃣ Przeprowadzam badanie kwestionariuszowe Facet5, które określa profil osobowości osoby lub osób, które posiadają idealne cechy zapewniające sukces w roli handlowca.

3️⃣ Na podstawie badania najlepszego/najlepszych handlowców opracowuję Szablon Profilu Idealnego Kandydata.

4️⃣ Kandydaci wypełniają kwestionariusze online, określające 13 podaspektów ich osobowości przekładających się na pożądane zachowania sprzedażowe.

5️⃣ Porównuję profile kandydatów z Szablonem Profilu Idealnego Kandydata i wybieram osoby o największym dopasowaniu do roli super handlowca.

Skuteczność badań psychometrycznych

Firmy, które wykorzystują badanie osobowości Facet5, aby porównywać kandydatów z wymaganiami danej roli, potwierdzają, że współczynnik udanych rekrutacji wzrósł z 30-40% do 60-65%.

A według Ciebie, czy analiza zachowań „Gwiazd” może pomóc w budowie lepszego zespołu sprzedażowego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *